Cancer bacterian vita de vie

Plantele de vita-de-vie atacate de bacteriile patogene Agrobacterium sp. Cancerul bacterian al vitei-de-vie se manifesta si apare indeosebi in urma efectului temperaturilor scazute, sub limita de rezistenta la ger a soiurilor, dar este la fel de bine favorizat si de temperaturile ridicate.

Principalul mijloc de raspandire al cancerului bacterian al vitei-de-vie il reprezinta utilizarea la plantare a materialului saditor viticol infectat, iar principala poarta de intrare a bacteriei in organismul viitoarei plante obtinute prin altoire o reprezinta sectiunile leziunile ocazionate de operatiunea de altoit.

cervical cancer nice

In plantatiile viticole mama si pe rod infectarea se realizeaza prin leziunile provocate de ger sau cele mecanice pentru care responsabile sunt ustensilele, uneltele, echipamentele cu care se intretin pepinierele si plantatiile viticole. Prezentul studiu a avut drept scop analiza agentului patogen care produce cancerul bacterian la vita-de-vie si prevenirea raspandirii speciilor virulente de Agrobacterium in plantatiile viticole.

Leave a comment Views Cancerul bacterian al marului Agrobacterium tumefaciens este raspandit in toate tarile de pe glob. La noi in tara cancerul a fost semnalat inca din anulde catre Traian Savulescu, pe radacinile de meri tineri, la Curtea de Arges. Aceasta bacterioza este mai frecventa la pomii fructiferi mar, par, cais, piersic, prun, cires, gutui, nuc. Se mai intalneste la vita de vie, trandafir, sfecla, cartof, tutun, muscata, begonia etc.

Avand in vedere preocuparile existente pe plan mondial privind prevenirea si raspandirea cancerului bacterian in plantatiile viticole, teza de doctorat a urmarit realizarea urmatoarelor obiective: izolarea si identificarea de specii virulente de Agrobacterium din zona viticola 1 Stefanesti; evaluarea calitatii coardelor altoi provenite cancer bacterian vita de vie la plante mama afectate de cancer bacterian; testarea unor substante chimice in plantatiile viticole in vederea prevenirii raspandirii cancerului bacterian; studiul tolerantei unor soiuri de vita-de-vie la atacul de cancer bacterian; realizarea unei scheme de tratament pentru prevenirea raspandirii cancerului bacterian in plantatiile viticole.

Lucrarea de fata este structurata in urmatoarele capitole: 1. Stadiul actual al cercetarilor privind cancerul bacterian la vita-de-vie Agrobacterium sp.

Шедшие мимо люди оборачивались, но Халохот не обращал на них внимания: еще секунда, и он исчезнет. Он ощупал пальцы жертвы, но не обнаружил никакого кольца. Еще .

Cadrul natural de experimentare. Material si metode de cercetare. Rezultate si discutii. Concluzii si recomandari.

Ai auzit de cancerul copacilor? Afla daca poate fi tratat si daca afecteaza fructele Interviu

S-au identificat plantele bolnave de cancer bacterian dintr-o plantatie viticola parasita a I. Stefanesti si s-au marcat in vederea realizarii cercetarilor stiintifice.

cancer bacterian vita de vie

Pana in primavara anului s-au realizat observatii si determinari in camp, iar pentru a le supraveghea mai bine acestea au fost scoase din plantatie si transplantate in ghivece dupa care au fost transportate intr-o sera special amenajata experimentelor cu bolile plantelor. Soiurile utilizate in experiment pentru depistarea bacteriei A.

Cancer Vita de Vie

Pentru evaluarea calitatii coardelor altoi s-au utilizat soiurile Cetatuia, Chasselas, Coarna neagra selectionata, Somesan; iar pentru testarea virulentei in vitro s-au utilizat soiurile Azur, Neuburger, Busuioaca de Bohotin. Izolarea si identificarea bacteriei patogene A.

1. Vaccination papillomavirus effets secondaires
  2. Cancer Vita de Vie
  3. Найди себе какого-нибудь парня да развлекись с ним как следует.

Izolarea bacteriilor din tumori s-a realizat prin sectionarea tumorilor; acestea au prezentat celulele bacteriene dezvoltate haotic cancer bacterian vita de vie fara a fi organizate in tesuturi.

Pe mediile de cultura specifice, bacteriile au format colonii rotunde cu margini regulate, bombate, cu suprafata neteda, translucide, lucioase, usor detasabile. Comparativ cu mediul 1D, mediul Lieske a favorizat dezvoltarea mai rapida a bacteriilor si epuizarea completa a mediului. Izolarea bacteriilor din coardele de vita-de-vie, a avut ca rezultat obtinerea de colonii bacteriene care nu au condus la semnalarea de diferente in ceea ce priveste evolutia lor si rezultatele obtinute comparativ cu cele izolate din tumori.

Ce nu stiati despre banalul mar – Cancerul bacterian a fost semnalat inca din 1928

Evolutia bacteriilor din tumori si coarde de vita-de-vie pe mediul 1A a fost asemanatoare si au avut ca rezultat punerea in evidenta identificarea a patogenului A. Testarea virulentei bacteriei cu inocul preparat din culturi pure de bacterii, obtinute din tumori si coarde, s-a realizat in vivo pe rondele de Daucus carota si in vitro pe plantule multiplicate pe mediul de cultura Murashige-Skoog din soiurile Azur, Neuburger si Busuioaca de Bohotin.

Pe morcov bacteria a determinat formarea unor concresteri tumorale de culoare galben-verzui in jurul cilindrului central. Pe materialul biologic multiplicat in cultura in vitro nu s-au format tumori dar bacteria a produs moartea plantulelor.